ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до рішення Іваньківської сільської ради від 22.12.2017 року № 3-1/VII „ Про бюджет об’єднаної територіальної громади на 2018 рік ”
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до рішення Іваньківської сільської ради від 22.12.2017 року № 3-1/VII „ Про бюджет
об’єднаної територіальної громади на 2018 рік ”
При розробці проекту місцевого бюджету на 2018 рік здійснено з врахуванням змін, внесених до Бюджетного та Податкового кодексів України в частині місцевих бюджетів, Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», інших програмних документів, що визначають бюджетну політику у поточному році, прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2018 – 2020 роки, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 №411( в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 01.12.2017 № 906.
Згідно з вимогами статті 20 та пункту 18 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України при формуванні бюджету застосовано програмно-цільовий метод бюджетування.
При складанні розрахунків враховано такі особливості, що надіслані Міністерством фінансів України відповідно до статті 75 Бюджетного кодексу України:
- макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2018–2020 роки, схвалені постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 № 411:
- встановлення мінімальної заробітної плати з 1 січня 2018 року у розмірі 3 723 грн. на місяць та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС - 1762 грн.;
- встановлення прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2017 року – 1762 грн., з 1 липня – 1 841 грн., з 1 грудня – 1 921 грн.;
- збереження протягом 2018–2019 років норми щодо зарахування 13,44% акцизного податку з пального до місцевих бюджетів;
- зарахування до місцевих бюджетів 100 відсотків єдиного податку, що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи (сільгосптоваровиробники);
- зміни в ціновій політиці щодо енергоносіїв;
- покращення умов оплати праці педагогічних працівників шкіл;
- інші зміни до законодавства, що впливають на показники місцевих бюджетів та міжбюджетних трансфертів.
Соціально- економічний стан села за 11 місяців 2017 року
(останні звітні) дані та прогноз на 2018 рік
На території сільської ради станом на 01.12.2017 господарську діяльність здійснювали 36 суб’єктів малого підприємництва. Основні види діяльності: роздрібна торгівля, транспортні послуги, побутове обслуговування населення. Останнім часом в селі відроджується галузь громадського харчування. На території села здійснюють свою діяльність слідуючі промислові підприємства та сільськогосподарські фермерські господарства: ТОВ «Дзензелівське, ТОВ «Кролікофф», ДП «Іваньківський цукровий завод», ДП «Іваньківський спиртовий завод», ТОВ «Чорна Кам’янка», ПП «Концерн-Алекс», ДП «Укрспирт», ДП «Уманське лісове господарство», ПП «Северин», Маньківське РАЙСТ, ТОВ «Вікторія», ФК «Гетьман-плюс», ФГ «Дишлюк», СФГ «Дніпро», ФГ «Лан», ФГ «Карпенко», СФГ «Максим», ФГ «Прибуток». Сільськогосподарські фермерські господарства орендують земельні частки паї та землі запасу і резерву, землі природоохоронного призначення, не витребувані паї.
Розвинена мережа роздрібної торгівлі промисловими товарами, продуктами харчування. На території села відкрито 19 торгівельних точок.
Прогнозний соціально-економічний стан Іваньківської об'єднаної територіальної громади на 2018 рік
На території об’єднаної громади станом на 01.01.2018 року господарську діяльність здійснюватимуть 42 суб’єкти малого підприємництва. Основні види діяльності: роздрібна торгівля, транспортні послуги, побутове обслуговування населення, вирощування сільськогосподарських культур. Останнім часом в селі відроджується галузь громадського харчування. На території села будуть здійснюювати свою діяльність слідуючі промислові підприємства та сільськогосподарські фермерські господарства: ТОВ «Дзензелівське, ТОВ «Кролікофф», ДП «Іваньківський цукровий завод», ДП «Іваньківський спиртовий завод», ТОВ «Чорна Кам’янка», ПП «Концерн-Алекс», ДП «Укрспирт», ДП «Уманське лісове господарство», ПП «Северин», Маньківське РАЙСТ, ТОВ «Вікторія», ФК «Гетьман-плюс», ФГ «Дишлюк», СФГ «Дніпро», ФГ «Лан», ФГ «Карпенко», СФГ «Максим», ФГ «Прибуток», ФГ «Незалежність», ФГ «Почапський», СТОВ «Відродження», СФГ «Довгань», СФГ « Комаха», ФГ «Пролісок», ФГ «Перлина Тікича». Сільськогосподарські фермерські господарства орендують земельні частки паї та землі запасу і резерву, землі природоохоронного призначення, не витребувані паї.
Розвинена мережа роздрібної торгівлі промисловими товарами, лікарським препаратами, продуктами харчування. На території села відкрито і будуть здійснювати діяльність: роздрібна торгівля 23 торгівельні точки.
Оцінка надходжень до місцевого бюджету за 11 місяців 2017 року
До загального фонду бюджету громади у 2017 році надійшло 6 234,065 тис. грн. власних доходів. Виконання затверджених завдань забезпечено на 111,3 відсотки.
Надходження доходів до спеціального фонду ( без врахування міжбюджетних трансфертів) становлять 411,381 тис. грн.
Пільги по сплаті податків та зборів до місцевого бюджету у 2017 році надавались платникам щодо сплати земельного податку для юридичних установ, що фінансуються з державного або місцевого бюджетів.
Прогноз доходів загального фонду об’єднаної територіальної громади на 2018 рік
До складу джерел доходів місцевого бюджету у 2018 році будуть зараховуватися податки і збори , передбачені статтями 64 Бюджетного кодексу України .
Прогнозні обсяги надходжень по кожному із визначених доходних джерел розраховані із їх реальної оцінки за попередні базові періоди, прогнозних показників економічного і соціального розвитку області і району на 2018 рік.
При формуванні доходної частини бюджету громади враховано положення Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України в частині місцевих бюджетів , а саме:
- систему балансування замінено системою бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності сільського бюджету;
- враховано розмежування джерел загального фонду та спеціального фондів на власні доходи;
Пільги по сплаті податків та зборів до сільського бюджету у 2018 році надаватимуться платникам: державним, комунальним, бюджетним установам, організаціям, які фінансуються з державного або місцевого бюджетів і розташовані на території Іваньківської об’єднаної територіальної громади із сплати земельного податку.
Передбачивши, що в 2018 році дохідна частина бюджету має бути забезпечена за рахунок найбільш вагових за обсягом податків. Обсяг доходів місцевого бюджету на 2018 рік визначений в сумі 22 402,833тис. грн. При формуванні доходної частини бюджету громади враховано положення Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України в частині місцевих бюджетів , а саме:
- систему балансування замінено системою бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності сільського бюджету;
- враховано розмежування джерел загального фонду та спеціального фондів на власні доходи.
Пільги по сплаті податків та зборів до місцевого бюджету у 2018 році надаватимуться платникам:державним, комунальним, бюджетним установам, організаціям, які фінансуються з державного або місцевого бюджетів і розташовані на території Іваньківської об’єднаної територіальної громади із сплати земельного податку.
До доходів загального фонду сільського бюджету зараховуються:
- податок на доходи фізичних осіб 5 104,160 тис. грн.;
- рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів в сумі 27,600 тис. грн.;
- внутрішні податки на товари та послуги 409,679 тис. грн.;
- місцеві податки 5 789,351тис. грн.;
- інші податки та збори 34,505 тис. грн.;
- інші неподаткові надходження 0,140 тис. грн.;
- адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційної господарської діяльності 9,875 тис. грн..
В структурі доходів місцевого бюджету Іваньківської сільської ради основним бюджетоутворюючим податком є місцеві податки та збори та податок на доходи фізичних осіб. Вони складають 24 та 45 відсотків загального обсягу надходжень.
Обсяг субвенцій та дотації з державного бюджету на утримання закладів охорони здоров’я та освіти складає 10 936,023 тис. грн.
Прогноз доходів спеціального фонду об’єднаної територіальної
громади на 2018 рік
Обсяг доходів спеціального фонду бюджету на 2018 рік визначено в сумі 126,005 гривень . Плата за послуги, що надаються бюджетними установами 68,000 гривень, з них: доходи від батьківської плати складатимуть 68,000 гривень . Цільові фонди, утворені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади сплановані в сумі 23,500 гривень.
Прогноз видатків об’єднаної територіальної
громади на 2018 рік
Видаткова частина місцевого бюджету об’єднаної територіальної громади обрахована з урахуванням діючої мережі бюджетних установ та закладів комунальної власності. У проекті бюджету 2018 року передбачено вирішення ряду питань соціального характеру:
- впровадження мінімальної заробітної плати з 1 січня 2018 року - у розмірі 3723 грн. та встановлення посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС з 1 січня у розмірі 1762 гривень.
- виплату допомоги на оздоровлення усім працівникам бюджетної сфери у розмірі посадового окладу під час надання основної щорічної відпустки.
- виплату щорічної грошової допомоги педагогічним працівникам.
Працівникам бюджетних установ, розміри посадових окладів яких будуть менші за визначений розмір мінімальної заробітної плати, посадовий оклад встановлюється на рівні мінімальної заробітної плати.
Фонд оплати праці з нарахуванням працівників бюджетної сфери у 2018 році розрахунково становитиме 14 259,633 тис. грн. (64% до загального обсягу видатків бюджету), що сплановано відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, з урахуванням Проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік».
У проекті бюджету 2018 року збережено принцип соціальної спрямованості, тому видатки спрямовуються у першу чергу на забезпечення потреби в асигнуваннях на оплату праці працівників бюджетних установ, забезпечення продуктами харчування та медикаментами, проведення розрахунків за електричну енергію, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених видатків.
З огляду на викладене відмічається, що головним пріоритетом бюджету і надалі залишається фінансове забезпечення заходів по вирішенню найбільш нагальних соціальних проблем і програм, спрямованих на підвищення добробуту населення об’єднаної територіальної громади.
Обсяг видатків бюджету об’єднаної територіальної громади на 2018 рік складає 22 402,833 тис. грн. , в тому числі загального фонду – 22 276,828 тис. грн., спеціального фонду – 126,005 тис. грн.
На 2018 рік по громаді затверджена оборотна касова готівка в сумі 445,6 тис. грн. Станом на 01.01.2018 вільний залишок становить 949,735 тис. грн.
Станом на 1.01.2018 року кредиторська заборгованість з виплат заробітної плати відсутня. У зв’язку з цим фонд заробітної праці з нарахуваннями працівників бюджетної сфери по загальному фонду запланований в повному обсязі і становить 14 259,6 тис. грн., на оплату енергоносіїв та комунальних послуг, які споживаються бюджетними установами передбачено 1 826,9 тис. грн..
Обсяг видатків місцевого бюджету за прогнозними розрахунками на 2018 рік складатиме 22 402,833 тис. грн.:
- видатки загального фонду – 22 276,828 тис. грн..;
- видатки спеціального фонду – 126,005 тис. грн.