Пояснювальна записка до прогнозу рішення показників місцевого бюджету Іваньківської сільської ради за основними видами доходів, видатків та фінансування на наступні
Пояснювальна записка
до прогнозу рішення показників місцевого бюджету
Іваньківської сільської ради за основними видами доходів, видатків та фінансування на наступні бюджетні періоди
Формування прогнозних показників доходів бюджету Іваньківської сільської ради на 2018 рік здійснено з врахуванням змін, внесених до Бюджетного та Податкового кодексів України в частині місцевих бюджетів, Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», інших програмних документів, що визначають бюджетну політику у поточному році, прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2018 рік, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 №411, а також фактично отриманих у минулі роки надходжень за окремими доходними джерелами.
При складанні розрахунків враховано такі особливості, що надіслані Міністерством фінансів України відповідно до статті 75 Бюджетного кодексу України:
- макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2018–2020 роки, схвалені постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 № 411:
- встановлення мінімальної заробітної плати з 1 січня 2018 року у розмірі 3 723 грн. на місяць та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС – 1 762 грн.;
- встановлення прожиткового мінімуму на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2017 року – 1 762 грн., з 1 липня – 1 841 грн., з 1 грудня – 1 921 грн.;
- збереження протягом 2018–2019 років норми щодо зарахування 13,44% акцизного податку з пального до місцевих бюджетів;
- зарахування до місцевих бюджетів 100 відсотків єдиного податку, що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи (сільгосптоваровиробники);
- зміни в ціновій політиці щодо енергоносіїв;
- покращення умов оплати праці педагогічних працівників шкіл;
- інші зміни до законодавства, що впливають на показники місцевих бюджетів та міжбюджетних трансфертів.
Планування доходів бюджету Іваньківської сільської ради на 2019–2020 роки здійснювалося на основі положень Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, постанови Кабінету міністрів України від 1 липня 2016 року № 399 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2017 рік та основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2018 і 2019 роки», Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року № 385, Основних напрямів бюджетної політики, що охопили середньостроковий період - 2018 - 2020 роки (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.06.2017 р. N 411-р, Середньостроковому плані пріоритетних дій уряду до 2020 року, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 03.04.2017 р. N 275-р, Планом заходів з реалізації Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017 - 2020 роки, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 р. N 415-р, Стратегія розвитку Черкаської області на період до 2020 року.
- Крім того, враховано основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2018 рік, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 №411.
- Прогноз базується на результатах аналізу розвитку економіки, побудованих на принципах децентралізації фінансів, поліпшення умов ведення бізнесу та зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування.
Прогноз доходів місцевого бюджету на 2018 рік
До складу джерел доходів місцевого бюджету у 2018 році будуть зараховуватися податки і збори , передбачені статтями 64 Бюджетного кодексу України .
Прогнозні обсяги надходжень по кожному із визначених доходних джерел розраховані із їх реальної оцінки за попередні базові періоди, прогнозних показників економічного і соціального розвитку області і району на 2018 рік.
При формуванні доходної частини бюджету громади враховано положення Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України в частині місцевих бюджетів , а саме:
- систему балансування замінено системою бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності сільського бюджету;
- враховано розмежування джерел загального фонду та спеціального фондів на власні доходи;
Пільги по сплаті податків та зборів до місцевого бюджету у 2018 році надаватимуться платникам: державним, комунальним, бюджетним установам, організаціям, які фінансуються з державного або місцевого бюджетів і розташовані на території Іваньківської сільської ради із сплати земельного податку.
Прогнозний обсяг доходів бюджету сільської ради на 2018 рік з урахуванням міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами становить 22 402,8 тис. грн., з них загального фонду – 22 276,8 тис. грн., доходи спеціального фонду – 126,0 тис. грн.
Доходи загального фонду місцевих бюджетів (без трансфертів) на 2018 рік затверджені в сумі 11 340,6 тис. грн. Трансферти з Державного бюджету становлять 10 936,2 тис. грн. в т.ч.
- освітня субвенція - 6 582,7 тис. грн.
- медична субвенція - 2 829,3 тис. грн.
- базова дотація - 673,0 тис. грн.
- дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я- 765,1 тис. грн.
- субвенція на відшкодування вартості лікарських засобів для лікування окремих захворювань - 81,8 тис. грн.
- субвенція з обласного бюджету іншим місцевим бюджетам на виплату обл. стипендій переможцям III етапу Всеукраїнських олімпіад – 4,1 тис. грн.
В структурі доходів загального фонду місцевих бюджетів найбільш вагомим джерелом є податок та збір на доходи фізичних осіб. В умовах дії Закону України «Про податок на доходи фізичних осіб» у 2018 році до загального фонду бюджету передбачається отримати 5 104,1 тис. грн. податку та збору на доходи фізичних осіб.
У 2018 році до місцевого бюджету очікується отримати 11 340,8 тис. грн. місцевих податків та зборів.
При розрахунках надходжень орендної плати за землю та земельного податку враховано динаміку надходження минулих років, а також коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України. Надходжень збільшаться за рахунок перегляду укладених угод та передачі в оренду земель на більш вигідних умовах, збільшення ставки орендної плати до 8 відсотків грошової оцінки ріллі, збільшення площ, по яких буде проведена грошова оцінка земель, проведення інвентаризації земельних ділянок, наданих у користування та оренду.
Таблиця №1
Прогноз обсягів доходів загального фонду місцевого бюджету
Іваньківської сільської ради
Джерела |
2018 рік |
|
||
2019 рік |
2020 рік |
|
||
тис. грн |
тис. грн. |
тис. грн. |
|
|
Податок з доходів |
5104,1 |
5514,5 |
6010,1 |
|
Акцизний податок |
409,7 |
411,3 |
452,3 |
|
Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів |
27,7 |
30,1 |
33,0 |
|
Місцеві податки |
5789,3 |
6395,0 |
7089,2 |
|
Неподаткові надходження |
10,0 |
10,6 |
11,0 |
|
Разом |
11340,8 |
12361,5 |
13595,6 |
|
Субвенції та дотації |
10936,0 |
12030,0 |
13473,0 |
|
Всього |
22276,8 |
24391,5 |
27068,6 |
|
Очікується , що протягом 2019 року доходи загального фонду місцевого бюджету зростуть в порівнянні з 2018 роком на 2,1 тис. грн., в 2020 році на 4,8 тис. грн.., тобто на 9,5 відсотка та 12 відсотків відповідно. Такі прогнози ґрунтуються на положеннях податкового законодавства та перспективах його реформування, що безпосередньо впливатиме на обсяг доходів як у 2018 році, так і у наступних роках, а також макропоказниках економічного і соціального розвитку.
Діаграма 1. Динаміка доходів загального фонду місцевого бюджету
Іваньківської сільської ради
(тис. грн.)