Як військовим та їхнім родинам діяти в разі порушення прав
Міністерство оборони України продовжує системну роботу із захисту прав військовослужбовців та членів їхніх сімей. Грошові виплати, направлення на військово-лікарську комісію, доступ до медичної допомоги, право на відпустку та інші соціальні гарантії – це ключові аспекти, які мають виконуватися неухильно, незалежно від місця служби.
Індивідуальні та колективні звернення розглядає Центральне управління захисту прав військовослужбовців і надає первинну правову допомогу.
– Кожен військовий має право на захист своїх прав, і наша задача – забезпечити дотримання цих прав як для них, так і для їхніх сімей. За майже рік роботи Центральне управління захисту прав військовослужбовців стало ключовою ланкою у системі юридичної підтримки захисників та захисниць. Закликаємо звертатись до нас у разі порушення ваших прав. У більшості випадків поновлення прав відбувається майже автоматично, без додаткових дій з боку заявника, – зазначив заступник міністра оборони України бригадний генерал юстиції Сергій Мельник.
Основні питання, з якими звертаються військові та їхні сім’ї:
- переведення на інше місце служби без згоди військовослужбовця;
- виплати додаткових видів грошового забезпечення;
- видача медичних довідок для визначення ступеня обмеження придатності;
- направлення на військово-лікарську комісію;
- видача витягів з матеріалів розслідувань для нарахування виплат сім’ям загиблих або зниклих безвісти військовослужбовців.
У разі виявлення порушень Центральне управління направляє відповідні звернення до військових частин, Державного бюро розслідувань, Національної поліції та інших органів для усунення правопорушень і поновлення прав військовослужбовців. У необхідних випадках можуть проводитися службові перевірки або службові розслідування.
Якщо порушення не виявлено, заявнику надається офіційна письмова відповідь із посиланням на законодавчі норми, з поясненням причин відмови та порядком оскарження.
Алгоритм подачі звернення (заяви, скарги):
- Скласти заяву в друкованій або рукописній формі з детальним описом суті звернення.
- Додати документи, які підтверджують звернення.
- Надіслати заяву та супровідні документи на офіційну електронну скриньку: mpd@post.mil.gov.ua або поштою: проспект Повітряних сил, 6, м. Київ, 03049.
Термін розгляду звернення – 30 днів. Якщо питання потребуватиме додаткового вивчення, розгляд може бути продовжений до 45 днів, про що заявника буде повідомлено.
У письмовому зверненні має бути зазначено:
- ПІБ заявника (або назва установи, що подає звернення в інтересах військовослужбовця чи членів його сім’ї);
- контактні дані для зворотного зв’язку;
- суть порушеного питання;
- конкретна вимога;
- документи, які підтверджують повноваження заявника, якщо звернення подається в інтересах військовослужбовця або членів сім’ї військовослужбовця іншою особою;
- докази порушення (за наявності).
Анонімні звернення, з яких неможливо встановити авторство, не розглядаються. Якщо заявник не надає необхідну інформацію у відповідь на запити Центрального управління, звернення також не підлягає розгляду.
За інформацією Міністерства оборони України